Een verlaat verslag van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Amy Gragt - WaarBenJij.nu Een verlaat verslag van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Amy Gragt - WaarBenJij.nu

Een verlaat verslag van Curacao

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

27 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Inmiddels alweer een paar dagen thuis en zitten heerlijk op een roze wolk. Er lagen felicitatiekaartjes in de bus en we kregen bloemen en een plantje van familie.
Helaas is het vakantiegevoel snel voorbij, maar we hebben genoeg om naar uit te kijken!

Nog even een stukje over zes heerlijke dagen Curacao.
Na een voorspoedige vlucht ( werd wel op het vliegveld van Paramaribo omgeroepen en moest ik mijn tas open doen ( door jouw Borgoe Arnold!), maar er was natuurlijk niks aan de hand) liepen we naar de balie waar we onze huurauto konden ophalen. Helaas kwamen we daar tot de conclusie dat we een creditcard nodig hadden en die hadden we niet mee! Dan maar een taxi en thuis kijken of het geld nog terug te krijgen is.
We worden hartelijk verwelkomd bij de gezellige B&B. Onze kamer is nog niet klaar, maar als we vertellen dat we de auto niet mee kregen, wordt meteen geregeld dat we de huurauto van een andere gast die daar verblijft kunnen overnemen. Zij kwam uit Zuid afrika en durfde niet rechts te rijden. Dat werd dus top opgelost en we pakte meteen het autootje richting het eerste strandje. Daar wat gelunchd en toen hoorde ik dat Marjorie die dag ervoor een boottochtje geregeld had... Ik kreeg vermoedens.

'S middags met de auto naar het haventje waar drie nederlandse mannen ons enthousiast begroeten. We gaan een zeilbootje op met onze schipper Daan, die een gezellige babbel heeft. Toen we stil gingen liggen om te zwemmen vraagt Marjorie Daan om een foto te maken. Ik ging er al voor zitten toen Marjorie ineens op 1 knie voor me zit. Alle zenuwen komen er nu uit en ze vraagt me heel lief of ik met haar wil trouwen. Natuurlijk wil ik dat!!! Wauw wat bijzonder.
Daarna gezwommen, Daan heeft een vogeltje uit het water gered en we varen verder. Marjorie had dit in NL al geregeld, vandaar de enthousiaste ontvangst!

Na het varen zijn we heerlijk uit eten geweest en bij thuiskomst was de kamer ook nog versierd. Wat een heerlijke dag!

De dagen erna hebben we goed gebruik gemaakt van het autootje. We hebben verschillende strandjes bezocht, gesnorkeld, flamingo's gespot en zijn een dagje naar klein Curacao geweest, wat we overigens erg vonden tegenvallen.

We hebben een heerlijke vakantie gehad en Curacao was een perfect kersje op de taart.

Met een prachtige ring om mijn vinger vliegen we naar huis.

• 28 September 2014 - 17:28

Petra De Jong:

Gefeliciteerd nog maar eens en een geweldig welkom thuis gewenst van ons uit Sneek.
    Nu maar alles gezellig regelen saampjes.